[NUUG kart] Sykehus

Edward Welbourne eddy at opera.com
Thu Jul 30 13:51:07 CEST 2009

> Hvorfor merke en institusjon med amenity, som også automatisk blir
> POI, med noe som a=hospital/a=doctor, emergency=no, når ikke dette er
> en plass en har lyst/behov for å oppsøke ved ett eventuellt medisinsk
> behov ???

Det er folk som har grunn til å besøke senteret; derfor bør kartet
viser det.  Det er et fasilitet, og det er et sykkehus; derfor er det
riktig at databasen vet at det er amenity=hospital.  At det gjør det
automatisk å være POI hvor vise-programmet bør vaere forsiktig og bare
viser den som er interressant om stedet.

"Hospital" betyr ikke "hospital with emergency ward", det betyr enkelt
sykkehus; derfor er det riktig å tagge hvert sykkehus som
amenity=hospital.  Folk er ofte interressert i de some er ferdig til å
hjelpe med akkut problemmer, så bør det vaere mulig å skjelne det i
databasen: men folk er ikke aldri interressert i andre sykkehus - bare
ikke så ofte !

> Dette er like steikanes dumt som å merke samtlige hjemmeadresser til
> dem som har 'sykepleier' listet i telefonkatalogen som
> amenity=hospital.

nei, det er det ikke.  Hjemme til sykepleier er ikke en ofentlig sted
hvor sykepleier jobber, heller ikke er det sted folk besøker når de
har time hos spesialisten.  Et sykkehus som er spesialist senter er
viktig å merke på kartet - det bare bør ikke merkes som hvor man kan
ta de som trenger akkut hjelp.

> Eneste verdi av å merke en DPS er navnet, for navigering, aldrig for
> POI=emergency eller medisinsk tilsyn.

derfor bør det ikke merkes some POI=emergency, heller bør programmet
leser det inne hvor det er ikke skrevet i databasen.

	Eddy.