[NUUG kart] Feilet opplasting og kartprojeksjon

Hans F. Nordhaug Hans.F.Nordhaug at hiMolde.no
Sun Mar 22 03:52:37 CET 2009

Hei!

Jeg bruker JOSM <http://josm.openstreetmap.de/> som verktøy til å
redigere, og jeg jobber i Molde og omegn.

På lørdag formiddag lastet jeg opp en del nye punkter som var merket som
veier, samt oppdaterte eksisterende kystlinje. Jeg fikk ingen
feilmelding ved opplasting og alle punktene er kommet på plass, men
ikke veiene. (Kystlinja er også oppdatert.) Har noen opplevd det før -
at punkter blir lastet opp uten veimerking? Skal jeg avvente eller er
det bare å merke på nytt? Kan jeg sjekke noen logger og eventuelt
rapportere dette som en feil? (Nei, jeg lagret ikke i JOSM siden jeg
trodde opplastingen var vellykket.)

Til slutt: Jeg synes visningen i JOSM er sammentrykt
vertikalt/breddegrad i Molde. Kan jeg fikse dette i noen av
innstillingene?

Mvh Hans