[NUUG kart] formatering av veinummere

Bernt M. Johnsen berntm at gmail.com
Sat Mar 28 12:03:11 CET 2009

Jeg har bestemt meg: ref-taggen bør være de offisielle veireferansene. Altså
burde E6 ha hatt ref="EV 6". int_ref er en oppfinnelse for land som skiller
mellom nasjonale og internasjonale, så det kan vel hende at E6 burde også
vært tagget med int_ref="E 6" elns. En god renderer skal kunne lage kart
hvor symboler som ser ut som skilt 723.11 ble brukt for europaveier og
723.15 for riksveier.

Hel etter prinsippet "Don't tag for the renderer". Poenget er at databasen
skal ha best mulig informasjon slik at kartene etterhvert som rendererne
utvikler seg kan bli best mulig.

--
Bernt Marius Johnsen
"Melius vivit qui remigat"