[NUUG kart] formatering av veinummere

Helge Hafting helge.hafting at hist.no
Mon May 11 15:09:36 CEST 2009

Petter Reinholdtsen wrote:
> Kom over et eksempel på hvordan varierende praksis for veinavngiving
> gir uønsket resultat.  Ta en titt på
> <URL:http://maps.cloudmade.com/?lat=68.346541&lng=14.798584&zoom=8&directions=68.34147289425633,16.82830810546875,68.41737291929003,15.985107421875&travel=car&styleId=1>,
> og legg merke til hvordan instruksene sier at en skal kjøre fra E6 til
> E 6 og tilbake til E6, og tilsvarende for E10 og E 10.  Jeg siterer:
>
>   Continue on E6 4.3 km
>   Continue on E6;E10 2.6 km

Her burde programmet fikses - i flg. formatet kan en tag inneholde flere
verdier. Dermed er det opplagt at E6;E10 er en fortsettelse av E6.

>   Continue on E 6;E 10 1.0 km
Og her burde vi bli enige om "E6" eller "E 6", og holde oss til en av
delene.

Selv har jeg aldri sett noen skrive noe annet enn "E6", bortsett fra i
dette forumet. I fullstendige setninger ser det ihvertfall bedre ut med
E6 enn med E 6, fordi det blir mindre rot.

På kart er det en fordel med "E6" fordi det tar mindre plass og ikke
dekker over så mye annet.

Var det opp til meg, ville jeg fjernet unødvendige mellomrom.

Helge Hafting