[NUUG kart] Gårdstun

Bjørn Kvisli bjorn.kvisli at gmail.com
Thu May 21 09:43:59 CEST 2009

På Onsdag 20. mai 2009 , 22.46.54 skrev Gustav Foseid:

> <oblig rant om stedsnavnmerkinga i OSM>
>
> Jeg er usikker på hvordan rendrerne støtter det, men place=farm ser ut til
> å være det du leter etter:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:place
>
>   - Gustav
place=farm er visst brukt av andre her i området. Jeg har bare ikke lagt merke
til det, fordi dette ikke kommer til syne i Mapnik. I Osmarender derimot vises
navnet. Det får være bra,

Når det gjelder Mapnik, har jeg dessuten problemer med å få frem områder
merket landuse=farm. Jeg vet ikke helt sikkert hvorfor, men jeg det kan virke
som om Mapnik skjuler disse områdene dersom grensene deres krysser eller
ligger inntil grensene for andre områder. Her også virker det med Osmarender

-Bjørn