[NUUG kart] Problemer med oppdelt gate

Helge Hafting helge.hafting at hist.no
Mon Nov 2 13:05:23 CET 2009

Sverre Didriksen wrote:

> Skal ta en titt på det. Siden jeg driver med GPS-kart og routing har jeg
> vært borti en del ting som forårsaker problemer.  Generelt så er det to
> ting som går igjen. Feil tagging som f.eks. setter begrensninger for
> kjøring.  Og så er det veier som ikke henger fysisk sammen, men bare
> ligger intil hverandre eller overlapper. Og det kan være vanskelig å se.

JOSM kan advare om veier som slutter mindre enn en meter fra annen vei.
Dette er også enkelt å teste ved å ta tak i noden hvor veien
(forhåpentligvis) er koblet til annen vei. Dra den til siden. Hvis bare
én vei flytter seg, er det feil. Hvis begge flytter seg er alt i orden,
og du bruker "undo" for å gjøre draingen ugjort.

Helge Hafting