[NUUG kart] Fw: Flyfoto

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Fri Nov 13 11:26:42 CET 2009

Hei

Jeg sendte en mail til kartverket for å forhøre meg litt rundt flyfoto som
jeg antok ville ligge i de nye tjenestene som slippes fri 1. desember. Jeg
synes svaret er positivt og ser ikke bort fra at vi på sikt kan få tilgang
til Kartverkets flyfoto.  Om vi ikke får vektordata vil flyfoto av den
kvaliteten de sitter på være til uvurderlig hjelp.

-Sverre

----- Forwarded by Sverre Didriksen on 13.11.2009 11:21 -----

Åge Hadler <aage.hadler at statkart.no> wrote on 13.11.2009 11:13:46:

> [...]
> To: "Sverre Didriksen" <sverre.didriksen at usit.uio.no>
> Date: 13.11.2009 11:13
> Subject: RE: Flyfoto
>
> Hei. I de tjenestene vi nå frigir ligger det ikke inne flybilder. Den
> tjenesten vi har vedr. det er Norge i bilder. Dette er en tjeneste hvor
> Statens kartverk er en av tre rettighetshavere på og vi har ikke
diskutert
> dette spørsmålet med dem på nåærende tidspunkt. Dette fordi Norge i
bilder
> ikke har en teknisk infrastruktur på nåværende tidspunkt som gjør

ikke-komersielle.