[NUUG kart] "revisjon" av Fredrikstad

Dag Bjerkeli dag at jodalin.org
Mon Oct 19 19:02:50 CEST 2009

Antallet registrerte OSM'ere har vokst i Fredrikstad, og det ser ut som om
mye nå har kommet på plass. For mange av gatene mangler det dog fortsatt
endel
informasjon, som f.eks. hastighetsbegrensing ol.

Så jeg kunne ha tenkt meg er en form for gjennomgang av gatene. Hvilke gater
har blitt tegnet inn, og hva som gjenstår. Nå har jeg funnet en liste over
tilsynelatende alle gater i Fredrikstad på adressen:

http://www.fredrikstad.kommune.no/Tjenester/Renovasjon/Papirinnsamling/

Med tanke på uvilligheten til å gi ut informasjon om kommunegrensene, så
tenker jeg at en liste med gatenavn også kan by på problemer. Et
gatenavnregister
for den enkelte kommune ville kanskje være et godt verktøy i forbindelse
med mapping?

For privat bruk er det sikkert ok å bare lage seg en liste, men hvis jeg
ønsker å dele dette med resten av verden er det da riktig å anta at det
også er OK?
Hvilket spørsmål bør jeg stille til hvilken person/etat i kommunen for å
envt. få
OK for å lage til noe basert på den listen?

Jeg er rimelig grønn på dette, så her må en nok frem med de små skjeene :-)

Foreløbig er det dette som jeg tror kan være aktuelt i oversikten:
1 Ukjent: gata er ikke lagt inn i OSM
2 Tegnet helt eller delvis, og med navn
3 Tegnet med utvidet info, som f.eks. hastighets grenser ol.

Er det evnt. annet som bør inn her. Blir pkt. 3 for grovt?

Listen inneholder 1244 gatenavn, og det kan vel kanskje by på noen
utfordringer mhp. wiki?

dag