[NUUG kart] Badeplasser

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Mon Sep 14 11:34:57 CEST 2009

Bjørn Kvisli <bjorn.kvisli at gmail.com> wrote on 14.09.2009 10:14:29:

> [...]
Legg

> Har også brukt dette, selvom det ikke sier noe om badeplasser.

> Ja, men ikke med "badesymbol", vel?

Nei, området er bare markert som strand (gult med prikker).  Se f.eks.
http://www.openstreetmap.org/?lat=59.8428&lon=10.49059&zoom=17&layers=B000FTF
.

Vi burde nok hatt en amenity=bathing_place eller noe liknende.  Søkte litt
for å finne det enkelske ordet for badeplass, men kom bare opp med bathing
place.  Det høres ikke helt korrekt ut.