[NUUG kart] Gjennomkjøring forbudt, hvordan tagge det.

Sigurd Stordal opuskreatoren at gmail.com
Wed Sep 16 18:33:58 CEST 2009

1. Hvordan tagger man at det er gjennomkjøring forbudt, access=no betyr vel at
det ikke engang er mulig å kjøre til eiendommer, access=destination er jo
kjøring til eiendommer tillatt.

2. Har også lurt litt på, hvordan man tagger en tidsbestemt senking av
fartsgrense. Dere i Tromsø vet jo hvilken strekning jeg snakker om. Man har
50 - 30 50/30 - 50, der det er 30 kun fra 7-17 og 50 resten. settes da max
speed=50 eller 30, bør det antas at det er 50 (max for tettbygd strøk) og så
sette maxspeed 30 med hour_on og hour_off.

3. Hva med gågater der det er lov å levere varer. For meg tenker jeg meg at
dette er en vanlig gate (highway=unclassified), med access=goods og hour_on
hour_off, istedet for highway=pedestrian.
--
Opuskreator ad. Laur VVSOP Grand Cru II, i DNM95
(Det Norske Mannskor av 1995, Norwegian Male Choir of 1995)