[NUUG kart] Gjennomkjøring forbudt, hvordan tagge det.

Sigurd Gartmann sigurdga-osm-kart at brogar.org
Wed Sep 16 23:34:12 CEST 2009

> Steinar Hamre <steinarh at pvv.ntnu.no> 2009-09-16 20:32:

> Skulle tro de fant på sånt for å gjøre det vanskelig for oss.

OK. Klarer ikke dy meg nå. Hva med dette, som jeg så på Sardinia
i fjellandsbyen Jerzu:

Hovedvegen gjennom byen er i utgangspunktet enveiskjørt. Med
unntak i siestaen (husker ikke tidspunktene nå), og for store
biler som ikke kan kjøre den enda trangere eveiskjørte omveien
(ja, jeg trengte to forsøk for å komme rundt et av hushjørnene
i fiat punto, og fartsgrensa var 5km/t).

Kortversjonen: Enveiskjørt i to tidsrom, for små nok biler og
sykler.

I praksis trenger jeg ikke hjelp med dette, for bildet jeg
trodde jeg tok ble ikke noe av, og jeg husker ikke
klokkeslettene.

Sigurd
med en bunke ubehandla gps-spor fra sardinia