[NUUG kart] Programvare for mobiltelefon

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Sat Sep 19 10:34:13 CEST 2009

Hei!

Jeg har fått en Nokia E52 med innygd GPS på jobb, og tenkte at denne kunne
være fin å bruke til OSM. GPSen er ikke like nøyaktig som min dedikerte
SirfIII-baserte sak, men til gjengjeld har jeg alltid med meg
mobiltelefonen. Kameraet kan også settes opp til å geokode bilder
automatisk, noe som fungerer veldig greit sammen med AGPS, som gir fiks på
ca 5-7 sekunder.

Men jeg har ikke klart å finne noe egnet programvare som kan lage GPX (eller
KML eller noe annet jeg kan bruke). Mobile Trail explorer finner ikke GPSen,
G'o er et godt utgangspunkt, men jeg sliter med å få den til å lagre traces.

Noen som har en Java ME eller Symbian-applikasjon å anbefale for
OSM-tracing? Gjerne med mulighet for å vise kart også.

 - Gustav