[NUUG kart] Merking av travbane

Michael Eric Menk mikemenk at yahoo.no
Mon Apr 12 20:36:48 CEST 2010

On 04/12/2010 01:30 PM, Jon K Hellan wrote:

> Det er en bane for hesteveddeløp. Den har gjerne tribuner, og da spilles det om penger. Hestene har
> ikke ryttere, men trekker en kusk som sitter i en vogn ("sulky") med to hjul.

Jeg har vært rundt å sett på travbaner i Norge, fant ikke så mange- Jeg
fant en med highway=track og en highway=bridleway.

Jeg syntes ikke bridleway passer på travbaner. Det er bedre en racingtrack.

highway=raceway
horse=yes
sport=horse_racing
surface=gravel

Kombinasjonen raceway og horse_racing er noe som kart-render-programmene
kan trigge på for å rendre den anderledes enn f.eks. en formel1 bane.

Og området markeres med sport=horse_racing, med tilhørende navngiving osv.

Med det tidligere forslaget så forsvant banen.

Jeg lette også om jeg kunne finne noen heste-veddeløpsbaner i OSM. I USA
rir de jo på hester på løpsbaner, med ungdommer på ryggen. Fant bare
billettsalg.. :-(
--

Michael Eric Menk
Linkedin:http://no.linkedin.com/in/mikemenk