[NUUG kart] terrengdata, norge, østlandet

Håken Hveem krbjhvee at online.no
Wed Apr 21 14:51:15 CEST 2010

Jon K Hellan wrote:

> Mine .sdf for Trøndelag m.m. er på opptil 6.8 M, og ting tar ikke så lang tid at jeg rekker
> å hente kaffe. Spørs om den går i løkke. Kan det være noe galt med din build av splat? Begynn med
> et minimalt eksempel.
>
> Jon Kpre

Det er ikke noe galt, den ble da omsider ferdig.

Det eneste jeg ikke begriper helt er om den kan fåes til å spytte ut ett
bilde basert på ei dfs fil, og ei lrp fil.

Dette fordi at jeg vil ha ett bilde på hvor det er fjelltopper/åser som
er i veien, og hvor langt det kan oppnåes 2-veis kontakt på 2.4 ghz  og
5ghz ( 810.11  ) basert.
Chipsettet på det kortet jeg har tenkt å prøve har en nedre grense for
oppfattelse av signaler på -93dBm ved en hsatighet på 1mb per sekund.

Jeg er litt nyskjerrig på hvor langt jeg når i fra en lokal fjelltopp
som er synlig over store deler av Hedmark og en god del av
opplandskommunene.
Jeg har da ei 60:61:348:349.sdf fil som dekker området N 60 til 64 og E
6 til 12

Pc'n min er ikke akkurat av de kjappeste, 1.3ghz med 500 mb ram.

Jeg har lagt ved de to filene som har med den fjelltoppen å gjøre.