[NUUG kart] Kilde til riks- og fylkesveier på no.wikipedia

Gorm E. Johnsen nuug at gorm.cc
Mon Apr 26 13:20:43 CEST 2010

Til info:

Kontaktet BjørnN på no.wikipedia.org:
http://no.wikipedia.org/wiki/Brukerdiskusjon:Bj%C3%B8rnN#Kilde_til_fykesvei-sidene:

"

Når du opprettet Fylkesvei 241
(Rogaland)<http://no.wikipedia.org/wiki/Fylkesvei_241_%28Rogaland%29>,
hva brukte du som kilde?

Ta f.eks detaljen:

   - Fv243 Edvard Griegs Vei fra Heigre til Voll i Klepp (2,9 km)

Hvor har du navnet fra? Såvidt meg bekjent heter denne veien Skasvegen (
http://www.openstreetmap.org/?way=35203304)

84.234.200.160 <http://no.wikipedia.org/wiki/Spesial:Bidrag/84.234.200.160>24.
apr 2010 kl. 11:36 (CEST)
Ved opprettelsen av denne artikkelen brukte jeg Nasjonal
vegdatabank<http://svvgw.vegvesen.no/http://svvnvdbappp.vegvesen.no:7778/webinnsyn/anon/index>.
Ifølge denne heter de første 200 m av veien Edvard Griegs Vei, resten av
veien heter Skasveien. I artikkelen står det Edvard Griegs vei fordi dette
er det navnet som står på et eventuelt veiskilt i det krysset som beskrives.
De samme data finner en også under hvor.derdubor.no, men her mangler
fylkesveienes veinummer. Mvh.
BjørnN<http://no.wikipedia.org/wiki/Bruker:Bj%C3%B8rnN>24. apr 2010
kl. 20:26 (CEST)
"
Jeg fikk plutselig veldig lyst på en ny tur til Skasveien/Edvard Griegs
vei...

Gorm E. Johnsen