[NUUG kart] Bensinstasjonkjede poster egne data

Vidar Gundersen vibrog+nuug at gmail.com
Sun Aug 15 15:53:27 CEST 2010

det er flere elementer til her:

1.
jeg synes det er flott å se at kommersielle aktører vil sørge for at
egen informasjon ligger kartfestet og komplett på OSM.

2.
hva er kilden til Uno-X?
jeg vil anta at stasjonene er geo-lokalisert ut fra adressen, slik det
er avledede data.
er det er problem?
(ja, som andre postere påpeker at mange stasjoner er geo-lokalistert
mer nøyaktig fra før, basert på synfaring med GPS, men kanskje
mangelfullt tagget)

3.
hvordan kan vi gjøre det bedre synlig at communitiet kan gi råd om masseimport?
jeg antar at dette var en batch import, uten hensyn til eksisterende data.

4.
vil noen erfarne OSM bidragsytere ta initiativ til å rydde opp i
bensinstasjonene på generell basis?
dvs uttrekk av amenity=fuel fra xapi, feks og se etter "duplikater",
stasjoner uten operator=* osv.