[NUUG kart] Bensinstasjonkjede poster egne data

Gorm E. Johnsen nuug at gorm.cc
Sun Aug 15 22:20:07 CEST 2010

1. Enig. Her er det _mange_ andre aktører som burde kunne tatt seg tilrette
(butikkjeder mm).

2. Det er ganske nærliggende å anta at kilden er den samme som:
http://www.unox.no/web/yxportal.nsf/bil/stasjonergps-koordinater?opendocument&bil

Dersom det faktisk er en representant for Uno-X som har lastet opp denne
informasjonen, synes jeg det er rart at de ikke har spandert på seg å lure
inn litt mer info også (adresse, telefonnr, tjenester osv) som også ligger
her.

3. Vi bør finne/lage retningslinjer om dette. Publisere en enkel guide på
wikien og kanskje drive litt reklame overfor bedrifter?

4. Mens vi snakker om xapi. Xapi tar kun bounding box. Da blir utvalget
_svært_ stort for Norge og vil inkludere store deler av Sverige og Finnland.
Noen bedre forslag? Vente på osmosis-utdraget på cloudmade? Gidde å
installere osmosis selv?

Gorm E. Johnsen