[NUUG kart] Bensinstasjonkjede poster egne data

Gorm E. Johnsen nuug at gorm.cc
Tue Aug 17 18:14:38 CEST 2010

Ikke akkurat spot-on på tema, men relatert:

Noen som har sett en god måte/løsning for å vedlikeholde en liste med POI
som man "eier"? Bensinstasjoner f.eks.?

Jeg kan tenke meg en web-løsning der man kan laste opp sin egen liste og
sammenlikne denne med eksisterende poier (noder og way) som matcher i OSM.
Da vil man enkelt kunne se om noen mangler, er doblet, blitt flyttet eller
endret på osv. Så kan man POI for POI velge om man vil synkronisere ene
eller andre veien.
Deler av samme systemet burde kunne brukes til f.eks "finn våre
butikker"-funksjon (søk, let, drill down per fylke/kommune) på eierens
nettsted.

Noen som har sett noe slik? En slags multi-POI syncronizer?

Da hadde det vært lett å "markedsføre" osm mot bedrifter. Gi oss din liste
(eller administrer den selv) over dine filialer og du får en iframe i retur
med kart og sånn.

Har litt lyst å lage noe slik selv, nemlig, men vil jo se om det finnes noe
fra før.

Gorm E. Johnsen