[NUUG kart] Noen spørsmål om tagging

Bjørn Kvisli bjorn.kvisli at gmail.com
Sun Aug 22 16:07:03 CEST 2010

 Søndag 22. august 2010 15.50.27 skrev Hans Olav Skogstad :
> 1. Jeg har brukt protestant. De andre grenene har vel egne kirkebygg.'
Vi burde kanskje ha en norsk standard som ihvertfall dekker statskirken. På
kirken.no står det noen om "Evengelisk-luhersk troslære".  Om andre
trossamfunn har egne kirkebygg, spiller  ikke så stor rolle. Teologien deres
må vel avgjøre denomination. Det er kanskje andre trossamfunn med samme
denomination som statskirken. F.eks Frikikren.

> 2. Jeg har brukt conveniance. Supermarket blir for store butikker som "har
> alt". Hvor man skal sette grensa er nok litt flytende, men "local
> knowledge" må nok bestemme hva som blir hva.
Jeg er enig i at dette er litt flytende, og jeg synes også det er en
overdrivelse å kalle mange av butikkene våre for supermarket.

Det er forresten en ting til jeg lurer på: hva gjør vi med medisinutsalg?

'