[NUUG kart] Karttjener i NUUG-regi (Was: Kartverket: "Gratiskartene enda bedre")

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tue Aug 24 10:31:25 CEST 2010

[Sverre Didriksen]
> Hei
>
> Jeg kunne også tenke meg å være med på dette.  Vi trenger et kart
> tilpasset norske forhold, spesielt et topokart.

OK, da har vi en liten gruppe mennesker som kunne tenke seg å sette
opp en kartserver i NUUG-regi.  Det er bra.  Håper samtlige er
NUUG-medlemmer. :)

NUUG kan antagelig stille med rackplass, strøm og nett via sitt
samarbeide med USIT, samt kontakter til potensielle sponsorer.  Enten
kan en av NUUGs eksisterende maskiner brukes, eller så må det skaffes
en egen maskin.  Jeg mistenker at det er lurt å starte med en virtuell
maskin og så forsøke å skaffe sponsor til en fysisk maskin når dette
er på plass.

Trengs det root-tilgang for å sette opp dette, eller holder det med
vanlig brukertilgang?

Det er fint om dere organisererer dere med en kontaktperson mot NUUG,
slik at det er klart for oss i NUUG-drift og -styre hvem vi skal
forholde oss til om tjenesten.  Foreslår at dere holder wiki.nuug.no
oppdatert med hvem som er med i gruppa og hva som skal gjøres.

Vennlig hilsen,