[NUUG kart] Spikkestad, Drammen, Norge

Bjørn Kvisli bjorn.kvisli at gmail.com
Mon Jan 25 22:47:29 CET 2010

 Mandag 25. januar 2010 22.16.49 skrev Knut Arne Bjørndal :
> Hei
>

> Nominatim gjør mye automagi og gjetting for å kompansere for at OSM stort
>  sett ikke har noe hierarki over stedsnavn, og det er ikke alltid at det
>  blir 100%.
>
> Men iflg. http://no.wikipedia.org/wiki/Spikkestad gjetter faktisk nominatim
>  rett her (for i alle fall en definisjon av rett).

Allikevel tøver Nominatim. Når man skal plassere en jernbanestansjon eller et
tettsted bør det ihvertfall ikke plasseres i nabokommunen. Jeg tviler på  at
Nominatim bruker Wikipedias tettstedsdefinisjon. Denne er vel ikke særlig godt
kjent. Drammen er en by og en kommune, og der ligger ikke Spikkestad.

Det er vel ikke så lett å plassere et sted dersom vi ikke oppgir
plasseringen. Jeg har prøvd med is_in=Røyken på village-oppføringen uten at
det hjalp. Dette tilføyde jeg imidlertid den 17. januar så det er kanskje ikke
kommet ut til søkemotoren ennå. Jeg får vente å se.

-Bjørn