[NUUG kart] Foto frå luftskip

Gnonthgol gnonthgol at gmail.com
Mon May 24 23:24:35 CEST 2010

Den 24. mai. 2010 kl. 19.44 skrev Jarl Mosand:

> Hva er det som skal til for å ta stereo-bilder og behandle  dem til å lage
> høydekoter?

Steriobilder er bare bilder som overlapper. Tar me luftbilder med passe mellomrom slik at dei overlapper 60-80% har me bra steribilder.

Å lage DEM kan ta litt tid. Då må du analysere steriobildene og kartlegge forskjellen mellom dei. Ut fra bildet finn du ut vinkelen mellom kamera og punktet og så bruker du trigenometri for å finne ut kor høgt punktet er. På same måte kan du finne ut kor høge bygninger er :)
Er det nokon som veit om nokon ferdige program til dette hadde det vert supert.

> På Mon, 24 May 2010 17:04:30 +0200, skrev Gisle Sælensminde

Uansett kva platform me bruker må det vere ein ganske stabil platform sidan det blir billige gyroar og kamera. Det bør heller ikkje koste så mykje. Eg er litt usikker kor lavt me må fly for å få dette til, får me ei god telelinse og ein stabil platform er det vel ingen problem å fly høgt, ellers kjem me kansje for lavt for mange formar for flyging. I Bergen har me jo også innflyginga til Flesland rett over byen, dette kan sette begrensingar på flyginga. Ellers trur eg at me kan fikse ein kamera/gps/gyro pakke på rundt 10kg, mange modellfly kan ikkje handtere ei så stor last.

Eg er ikkje så sikker på at det er for mykje byrokrati å handtere, men dersom det er interesse for det kan det gjennomførest. Det er også komersielle muligheter for dataa etterpå. Det er ingen som seier at me ikkje kan selje det til andre aktørar etterpå.

Kva er interessen for dette? Eventuellt andre stader i Norge? Det er ein meir tungvint måte å kartlegge vegar på enn "vanlig" og det er ikkje mulig å kartlegge husnummer eller noko slikt, men det er lettere å kartlegge areal som hus, skog, vann osv.

Gnonthgol