[NUUG kart] Skog iu Røyken er borte

Bjørn Kvisli bjorn.kvisli at gmail.com
Wed May 26 09:18:17 CEST 2010

2010/5/26 Vidar Gundersen <vibrog+nuug at gmail.com <vibrog%2Bnuug at gmail.com>>

> Bjørn: Skal jeg fikse skogen syd for Slemmestad?
> Jeg vil lage en landuse=wood, ikke multipolygon, av skogen mellom
> Fv.11,Fv.6 og Rv.165.

Det kan du godt, ellers hadde jeg tenkt å se på det i dag. Det siste jeg
gjorde var å forsøke multipolygon på en annen måte. Jeg skulle sendt en
melding til lista som dessverre bare gikk til en privat adresse. Denne
meldingen har jeg nå kopiert inn nedenfor, og den forklarer hva jeg prøvde
på. Vær snill å lese den.
Har du fikset det alt? Det vises riktig nå.

----------------------------- start ---------------
tilSnorre Egeberg Johnsen <antwelm at gmail.com>
dato24. mai 2010 18.15
emneRe: [NUUG kart] Skog iu Røyken er borte
sendt avgmail.com
skjul detaljer 24. mai (For 2 dager siden)

Den 23. mai 2010 08.30 skrev Snorre Egeberg Johnsen <antwelm at gmail.com>
følgende:

Dette som kalles total forvirring? :)
Mvh,
 -Snorre/Antwelm

Tja, så vidt jedg skjønner skal vi benytte multipolygoner, så jeg får vel
fortsette med det på en så ryddig måte som mulig.  (Jeg tror nå det er
ryddigere det jeg legger inn nå, enn det jeg gjorde i begynnelsen.)

Jeg leste forøvrig på wiki at den ytre delen av multipolygon nå kan bestå av
mer enn en way hvis de tilsammen utgjør et lukket område. Taggingen
(ex:landuse eller natural) skal ligge på relasjonen og ikke på den ytre
way-en. Hvis et skogsåmråde f.eks begrenses av en bilvei på den ene siden,
gjør man denne til et medlem av relasjonen. Selvom den er tagget
highway=residential vil den da ble en del av grensen for skogen.

Jeg har nå prøvd å slå sammen 359506 med et annet multipolygon på denne
måten, men det virker som om Potlatch spiller meg et puss med hensyn til hva
som egentlig lagres.