[NUUG kart] Multipolygon med flere veier som outer

Helge Hafting helge.hafting at hist.no
Thu May 27 11:32:14 CEST 2010

Karl Ove Hufthammer wrote:
> Onsdag 26. mai 2010 skreiv Christian Thoresen:

> Eg har sett ein robot som automatisk slår saman samanhengande vegar
> som har dei same attributta. Den vil i so fall kunna komma til å ødelegga
> dette opplegget.

En veibit som brukes som polygongrense har ikke samme attributter som
resten av veien, fordi den har polygon-attributter. Roboten får
dermed ikke problemer.

Om det er noen god idé å dele opp veien slik er en annen sak. Det gjør
det ihvertfall vanskeligere å fikse på vei-attributter som
name, ref, highway, ...

Helge Hafting