[NUUG kart] Skog iu Røyken er borte

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Fri May 28 13:24:50 CEST 2010

Vidar Gundersen wrote on 28.05.2010 12:39:08:

> From: Vidar Gundersen <vibrog+nuug at gmail.com>
> To: kart at nuug.no
> Date: 28.05.2010 12:39
> Subject: Re: [NUUG kart] Skog iu Røyken er borte
> Sent by: kart-bounces at nuug.no

> hvor har du den tolkningen fra?

Jeg må egentlig si meg enig med Helge her. Man bør generelt tilstrebe å
ikke legge ting overhverandre i flere lag, men heller lage huller der det
f.eks. i en skog er et vann eller annet.

For min del så får jeg problemer når jeg lager kart til GPS fordi der har
alle typer polygoner en fast prioritet. Stort sett går det greit, men se
f.eks. på Kalvøya. Der har noen lagt gressområde tror jeg det var over
hele med flekker av skog oppå. Det går galt.