[NUUG kart] Digi: "Norgeskart med fri lisens"

Trond Michelsen trondmm-nuug at crusaders.no
Sun Nov 7 00:31:35 CET 2010

On Fri, Oct 22, 2010 at 01:06:17PM +0200, Trond Michelsen wrote:
> Nei, det er vel egentlig dette som har frustrert meg mest med
> reaksjonene de siste dagene. Det har gått mye på at kartverkets valg
> av lisens har gjort dataene fullstendig ubrukelig, men ingen har
> mailet kartverket og spurt om det er greit å bruke dataene i
> f.eks. OSM og videredistribuere de på OSMs betingelser. Jeg kan
> egentlig ikke tenke meg at Kartverket vil sette seg på bakbeina her.

Jeg har nå sendt mail til kartverket og spurt om de vil ha noe imot om
data fra N5000 kopieres inn i OSM, og om kreditering i OSMs wiki er
godt nok for dem. Jeg har også spurt om det er greit å kopiere data
inn i Natural Earth, som distribueres under CC0-lisens (No rights
reserved).

Jeg vil forwarde svaret når jeg får det.

--
Trond Michelsen