[NUUG kart] Bing gir OSM tilgang til flyfoto

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Mon Nov 29 12:39:59 CET 2010

Anders Einar «Kagee» Hilden  wrote on 24.11.2010 22:30:50:

> http://blog.stevecoast.com/im-working-at-microsoft-and-were-donating-ima
>
> http://www.bing.com/community/site_blogs/b/maps/archive/2010/11/23/
> bing-engages-open-maps-community.aspx
>
> Min første kommentar var "Hvis dette skjer - wow"

Dette er jo virkelig en god nyhet.  Det gir oss muligheter vi ikke har
hatt tidligere.  Eneste skår i gleden er at dekningen ser ut til å ikke
være så god.

Ser at digi bl.a. har skrevet om dette også,
http://www.digi.no/856776/%C5pen-karttjeneste-faar-bruke-bilder-fra-bing

Ut fra det Microsoft har skrevet trodde jeg det bare var å sette i gang,
men ser at alt ikke her helt på plass med rettighter,
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Bing.