[NUUG kart] Bensinstasjonkjede poster egne data

Gorm E. Johnsen nuug at gorm.cc
Tue Sep 21 16:44:24 CEST 2010

> i tilfellet med en bensinstasjonkjede ville jeg laget en operatør-relasjon,
> hvor du da kan følge differ av denne regelmessig. dessverre ingen RSS-feed
> for historikk til en relasjon så vidt jeg kan se.

Jeg jobber så smått med en sak som kan brukes til å holde f.eks
bensinstasjoner, resirkuleringskontainere etc.

Har ikke publisert noe enda, men her er en liten feature-liste:

POI multiplex system

   - php/mysql
   - lokale lister over pois (lat/lon, tags).
   - hver poi kan være knyttet til et osm objekt, eller ikke
   - endringer i osm-koblede-poier oppdages og highlightes
   - endringer i lokal liste kan synces/saves til osm
(eksempel<http://www.openstreetmap.org/browse/node/799396444/history>
   )
   - bruker xapi for å hente pois med tags fra bbox (bedre forslag? xapi er
   ustabilt og tregt)
   - minikart med visning av poi-en
   - import enkel csv (f.eks lister fra bensin-selskap)
   - export av osm-xml, csv m.m
   - henter info fra nominatim om plassen poien ligger.
   - node, way og relation er støttet
   - visning av alle poiene på kart

Masse å gjøre igjen. Alt av sikkerhet, innlogging og permissions gjenstår,
så det er ikke publiserbart enda.
Hvis du vil ha koden kan du få det. Hvis du vil legge den inn i noe
prosjekt-system, så kan vi fortsette kodingen der (hvis du viser meg hvordan
det funker...).
Men be warned: Det er ugly-bugly kode...

vennlig hilsen

-gorm