[NUUG kart] Bensinstasjonkjede poster egne data

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Thu Sep 23 12:35:42 CEST 2010

2010/9/21 Vidar Gundersen <vibrog+nuug at gmail.com <vibrog%2Bnuug at gmail.com>>

> jeg ser ikke på dette som en kategori, men som en samling.
> en operatørrelasjon vil gjøre det enklere å laste ned alle
> bensinstasjoner tilhørende en kjede, feks.
> alternativet jeg ser er XAPI (operator=Shell feks) eller Osmosis på
> nightly dump av norway.osm.bz2, men begge disse vil kunne være
> utdatert.

Samtidig gjør det editering vanskeligere, ettersom den som skal legge til en
bensinstasjon først må legge inn bensinstasjonen og tagge den, som man
normalt vil gjøre med en POI, for så å lete opp en annen bensinstasjon fra
samme kjede, for å finne rett relasjon, og til slutt legge bensinstasjonen
inn i denne kjeden. Dette kommer i tillegg til at den som skal legge til en
bensinstasjon må være klar over at dette gjøres for enkelte kjeder i Norge.

 - Gustav