[NUUG kart] Hva er en sykkelsti?

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Mon Aug 1 19:19:49 CEST 2011

2011/8/1 Bard Aase <elzapp at elzapp.com>:

> Jeg skulle også veldig gjerne sett at vi hadde en tag for å si at sykling er
> frarådet, der det finnes gode alternativer,

hva legger du i "frarådet"?

hjelper dette i diskusjonen?
http://taginfo.openstreetmap.org/keys/bicycle
jeg ser at det er 443 bicycle=avoid, 362 bicycle=mtb.
problemet jeg ser med disse er at det ikke er juridiske definisjoner
slik som access=* familien med tagger er ment å være.

> Når det er sagt liker jeg ikke at begrepet sti brukes om sykkelveier eller
> skogsveier. I mitt hode er en sti noe som har blitt til gjennom bruk, ikke
> noe som er bygget spesifikt for ferdsel.

"sti" er ofte litt flytende begrep ja.