[NUUG kart] Webkameraer hos Statens vegvesen

Gnonthgol gnonthgol at gmail.com
Fri Aug 26 13:27:13 CEST 2011

Den 26. aug. 2011 kl. 13.12 skrev Håkon Stordahl:
> Ja. Hva tenker du ref skal være i dette tilfellet?

Eg vil seie at ref er iden som vegvesenet brukar. D.v.s. 100115 i ditt tilfelle.

    <tag k="contact:webcam" v="http://webkamera.vegvesen.no/kamera?id=100115"/>
>    <tag k="operator" v="Statens vegvesen"/>
    <tag k="ref" v="100115"/>

>    <tag k="fixme" v="position"/>
>    <tag k="source" v="Statens vegvesen"/>
>    <tag k="source:url" v="http://webkamera.vegvesen.no/metadata"/>
>  </node>
>
> Jeg er litt usikker på om name bør være med.

Det er alltid kjekt å ha med navn.

> Dessuten er jeg usikker på
> hvilken tag som skal brukes for URL-en. Både website og url ser ut til å
> bli brukt, men i følge http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:contact
> skal man bruke contact:webcam. (Jeg har allerede brukt sistnevnte et par
> ganger, selv om jeg kanskje egentlig ville foretrukket website eller
> url.)

Den har eg ikkje vert bortpå før. Sidan dette er url til eit webkamera og kan brukast der du ville brukt eit webkamera er dette eit ypperlig tag. Den er til og med brukt på eit av dei eksisterende kamera som ligg inne.

> Ja, jeg har såvidt sammenlignet med
>
> http://people.skolelinux.org/pere/surveillance-norway/surveillance.osm
>
> og det ser ut til å være noen som allerede er lagt inn.

Eg føler at det kansje hadde vert eit behov for ein "Manual import" plugin til JOSM som automatiserer slikt.

Gnonthgol