[NUUG kart] Rute til Spiterstulen

Karl Ove Hufthammer karl at huftis.org
Sun Aug 28 22:44:47 CEST 2011

Sundag 28. august 2011 skreiv Bjørn Kvisli:
>Men, også marble sender meg  langt ut i Sognefjorden når jeg vil til
>Sptierstulen. det er noe med dataene nordøst for Lom i krysset mellom
>riksvei  15 og Solskinnsvegen som gjør at den ikke vil kjøre forbi dssette
>krysset retning Lom. Det synes som om rutenplanleggere ikke vil benytte
>veistykket fra dette krysset fremtil man er forbi Fossheim hotell.

Ja. Reknar med det er OpenRouteService som er brukt i QLandkarte. Ser ut til
at riksveg 15 knytt til Solsidevegen vart oppretta om kvelden 12. august i år.
Og OpenRouteService-kartgrunnlaget vart sist oppdatert 14. august. Ikkje
usannsynlig versjonen då lasta ned ikkje hadde med den siste oppdateringa.

--
Karl Ove Hufthammer
http://huftis.org/
Jabber: karl at huftis.org