[NUUG kart] 2011 oppsummert

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Sat Dec 31 00:06:47 CET 2011

Vidar Gundersen wrote on 30.12.2011 22:39:34:

> Skal vi oppsummere 2011 og gi oss selv et klapp på skulderen?
> Hva oppnådde vi (norsk OSM) i året som gikk?
> (Forslag: Kopier og føy på slik at siste post i tråden alltid er mest
komplett.)

> Det viktigste i mine øyne er at satelittfoto fra Bing ble gjort
> tilgjengelig for å trace OSM etter på slutten av året i fjor og
> dekningen øker raskt.
> ASTER DEM fikk endrede lisensvilkår som muliggjør bruk.
> En ny offentlig lisens for åpne data, NLOD.
>
> Frigitte geodata (i Norge):
> - Oslo kommune: Sykkel- og turveier.
> [...]

Hei

Vil benytte anledningen til å takke alle for en fantastisk innsats! Jeg
ser dekningen rundt omkring i landet øker og øker og er blitt veldig mye
bedre i løpet av året. Jeg var på bilferie på vestlandet i sommer og ble
overasket over hvor bra dekningen var. De aller fleste tettsteder var
ganske kompette, iallefall når det gjelder veier. Også stinettet har
kommet seg veldig både i lavlandet og på fjellet, selv om det er et godt
stykke arbeid som gjenstår.

Jeg ser også at interessen for våre kart øker. Nedlastingen fra frikart.no
har økt jevnt siden oppstart og i år har det blitt lastet ned omlag 5000
kart hver måned. Jeg får også mye mail og skryt av at kartene er bra. Det
kan jeg i stor grad takke alle dere for, som bidrar med data.

Ønsker dere alle et godt nytt år.