[NUUG kart] Skogdataene fra Corine Land Cover er svært upresise

Bjørn Kvisli bjorn.kvisli at gmail.com
Thu Feb 3 22:29:42 CET 2011

 Onsdag 19. januar 2011 11.20.44 skrev Vidar Gundersen :
> her er en skisse som viser status i fall noen vurderer å begynne å
> importere skog andre steder i Norge:
> avgrensning av det jeg kommer til å importere østafjells,
> samt det som mangler østafjells.
>
> http://www.vidargundersen.com/osm/wood-ostafjells.osm.bz2

Bør det ikke redigeres noe manuelt etter at Corine-data er importert? Jeg ser
at det nå er importert skog i  nordvestre del av Hurum. Her ligger skogen
ovenpå alt mulig annet som f.eks. vann dyrket mark eller bebyggelse. Bør det
ikke straks lages multipolygoner etter importen når det importeres skog der
det allerede finnes polygoner?  Osmarendrer rendrer ikke lenger
landuse=residential for Selvik hyttefelt. Det vises bare skog etter importen
av Corine

Hilsen Bjørn