[NUUG kart] OSM kommunegrenser til shapefile for fiksgatami

Gorm Eriksen gormer at gmail.com
Tue Feb 8 15:31:44 CET 2011

Hei!

Jeg har jobbet med å lage en shapefil fra kommunegrense med administrative
flater. Har brukt osmium med en dump fra OSM og resultatet ligger her:
http://dl.dropbox.com/u/4954103/20110208_2_osm_no_boundaries.zip

Forsøkte å legge dette på toppen av N5000 fra Statens Kartverk med QGIS og
ser at det blir helt feil boundary og zoom uten at jeg har forutsetning for
å finne ut hva som er galt. Kunne noen tatt en titt på denne fila og sagt
hva som er feil eller forklart hva som egentlig er dumpa ut av osmium?
Bortsett fra et par små justeringer så har osmium fungert som en svar boks
for meg så fint at noen med snøring på kart tar en titt. Tusen takk!

Hilsen, Gorm Haug Eriksen