[NUUG kart] NUUG Foundation støtter sak om kommunegrensene

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Sun Feb 27 22:38:19 CET 2011

2011/2/25 Petter Reinholdtsen <pere at hungry.com>

> Veldig bra å høre.  Hva er status og planer videre for arbeidet med å
> få frigjort grenseinformasjonen nå?  Hvor mye penger trenger dere, og
> hva har dere klart å skaffe så langt?

Først må vi bestemme oss for hvilken av kommunene vi ønsker å gå til sak
mot. Foreløpig har vi mottatt et skikkelig svar fra bare to av kommunene,
hvorav den ene hevder at de ikke har sine egne kommunegrenser. Helst vil vi
ha saken et sted det ikke er Borgarting Lagmannsrett som er ankeinstans, på
grunn av lang ventetid på å få opp saker der.

Det er et lite juridisk hinder å komme over rundt rettslig interesse, men så
vidt jeg har forstått er det neppe et problem.

Nærmere om tidsplan må vi diskutere, men jeg regner med at et søksmål burde
være tatt ut i løpet av våren.

Støtten fra NUUG Foundation dekker i utgangspunktet behandling i første
instans og rettsgebyr for anke. Jeg vil tro at hele saken, dersom den kommer
helt til Høyesterett, kan komme til å koste et sted rundt 100-150.000 utenom
advokattimer.

- Gustav