[NUUG kart] Skog i Vest-Agder og Rogaland

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Tue Jan 4 11:49:21 CET 2011

Frode Roxrud Gill <frodegill at gmail.com> wrote on 03.01.2011 16:52:24:

> From: Frode Roxrud Gill <frodegill at gmail.com>
> To: Sverre Didriksen <sverre.didriksen at usit.uio.no>
> Cc: kart at nuug.no
> Date: 03.01.2011 16:52
> Subject: Re: [NUUG kart] Skog i Vest-Agder og Rogaland

> Det henvises til "Corine Land Cover /
> http://www.eea.europa.eu/data-and-maps/data/clc-2006-vector-data-version
"
> (se f.eks helt vilkårlig område <URL:
> http://www.openstreetmap.org/browse/way/91059759 > )

Dette synes jeg er veldig flott! Ante ikke at det fantes slike data fritt
tilgjengelig. Gleder meg til å se hvordan det etterhvert blir når større
deler av landet blir tatt, for jeg regner med at det er målet.

Nå er det store områder på østlandet som allerede er kartlagt, men det
regner jeg med at man tar hensyn til så ikke det arbeidet blir ødelagt.

Jeg ser at det også er tagget med kilde, og det er bra.  Det er mulig jeg
blingset, men det så jeg ikke i går.

Er det andre data man vurderer å hente fra denne kilden også?