[NUUG kart] N5000 -- har OSM med alt?

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Tue Jan 18 21:06:29 CET 2011

2011/1/18 Gorm E. Johnsen <nuug at gorm.cc>:

> Vet ikke. Mye av det er nok inne fra før.
> Jeg kan gjerne ta for meg noen av disse, f.eks bane, stasjon og ferge.

flott.
jeg har allerede sjekket bane (ikke stasjonene), men banene var for
grove til å kunne brukes.
jeg fant at det manglet et lite stykke av Rørosbanen, og
et sidespor til Mandal mangler fortsatt.

> Har ikke snøring på shp-filer. Regner med de kan konverteres til .osm på et
> vis?

jeg har konvertert dataene her:
http://www.vidargundersen.com/osm/N5000_Jernbanestasjon.osm.bz2
http://www.vidargundersen.com/osm/N5000_Ferge.osm.bz2
http://www.vidargundersen.com/osm/N5000_Flyplass.osm.bz2
http://www.vidargundersen.com/osm/N5000_Fyr.osm.bz2
http://www.vidargundersen.com/osm/N5000_ElvBekk.osm.bz2

øvrige temaer mener jeg er på plass.
jeg tror tettsteder har blitt importert tidligere?

> Da er det jo bare til å åpne i JOSM og gå forsiktig fram når en laster opp
> til osm?

ja,
husk source=Statens kartverk N5000