[NUUG kart] Forbedre kommunegrensa for Oslo - SOSI-fil fra Kartverket

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Sun Jan 30 12:07:29 CET 2011

011/1/30 Petter Reinholdtsen <pere at hungry.com>:

> Det ble jo veldig bra!  Ser det er noen veier vi mangler i Nordmarka,
> i hvert fall. :)

hvor? det kan vi fikse til sommeren.
jeg får låne kjøretillatelser av DNT i forbindelse at de støtter
arbeidet med registrering av blåstier i Oslomarka.

> Ypperlig.

en ting jeg reagerte på i datasettet:
det var to punkter veldig tett på hverandre i samme retning som Rv. 155
ved brua over Sværsvann. jeg vurderte å slette det ene, men lot det stå
inntil videre. jeg tror det er en feil i datagrunnlaget der.

> Tja.  Det kommer fra veidatabasen (var det kartverkets folk kalte
> den).  Kanskje derivere en god kildehenvisning fra SOSI-headeren?

..EIER "Statens vegvesen"
..PROSESS_HISTORIE "20110125: Transformert fra 23 til 22  skt2lan1 -
SKT2LAN1 Landsformel, basert på fylkesformler. Inkludert ntm Med
fellespunkt versjon 20081014."

ergo

   source=Statens vegvesen
   attribution=Statens kartverk