[NUUG kart] Tilbakemeldinger til OSM fra sykkelkart som bruker OSM

Linda Sandvik linda.sandvik at googlemail.com
Fri Jun 3 19:04:56 CEST 2011

Jeg holder på med å lage et (gratis) sykkelkart applikasjon for
Bymiljøetaten i Oslo, som bruker OSM kart og data til routing. Vi oppfordrer
folk til å melde fra om feil i kartet og jeg retter opp så godt jeg kan. Det
jeg lurte på er om det hadde vært interresant for OSM å få disse meldingene
direkte. F.eks etter en brukerundersøkelse jeg gjorde var det flere som
stusset på hvorfor ruten gikk gjennom Bryn tunnelen (ikke lov å sykle
gjennom tunneler), så jeg gikk å rettet det til bicyle prohibited. men jeg
er bare en person, som retter opp de tingene i fritiden min, så kanskje det
hadde vært bedre at de gikk til en email eller database som alle kan se og
rette opp det de har lyst til? Hva tror dere?

Webappen vil forøvrig ha en informasjonsside om hvordan man man kan bidra
for å gjøre kartet bedre ved å bidra til OSM og diverse linker til OSM
kartet og wikien.

Cheers,
Linda