[NUUG kart] DNT (var Hjelp med å legge inn sykkelveier i OSM)

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Wed Jun 8 00:12:27 CEST 2011

vegard at engen.priv.no,  wrote on 07.06.2011 22:40:55:

> Jeg har snakket med Hans Skjerpen. Det er riktig at det som er av
rådata,
> sporlogger, nok kan gjøres tilgjengelig for oss. Vi får følge opp dette
> sporet. Jeg påpekte bare et mulig problem med å være medlem av Norge
> Digitalt.

> Nei, det er det selvsagt ikke. Hold meg/oss gjerne underrettet, jeg
> er også interessert i turkart :)

Det er helt klart at det er forskjell  på rådata og data kartverket har
behandlet.  Jeg synes det er flott at det nå ser ut til at vi kan få til
litt samarbeid med DNT. At vi og DNT på dugnad går å tracker de samme
stiene uten å sammarbeide eller utvekse data er jo egentlig meningsløst.

Jeg forespurte forresten et lokallag i Nordland (tror jeg det var) for et
års tid siden om å få lov til å bruke spor de hadde lagt ut på sine
websider. Det fikk jeg ikke lov  til med mindre jeg kunne garantere at
dataene ikke ble brukt av kommersielle. Og det kunne jeg selvfølgelig
ikke.

Nå som vi blir større og større vil vi bli sett på som mer og mer
interessante og det er bra. Jeg har på følelsen av at ting begynner å
løsne nå. Se bare på dette som Linda har fått til med Oslo kommune. Veldig
bra!