[NUUG kart] Forbedre sykkelkartdata i OSM i samarbeid med Oslo kommune (Was: Nå kan vi leke med data fra Bymiljøetaten!)

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Thu Jun 9 15:21:56 CEST 2011

[Petter Reinholdtsen]
> Jeg er igang med å få på plass annonsering og pressedekning sammen
> med Oslo kommune.  Det vil ta noen dager.  Håper noen med tid og
> peiling har funnet ut hva disse datasettene kan brukes til innen den
> tid, slik at vi kan få et godt sitat med i en pressemelding.  :)

Gjeldende plan her er å arrangere en samling for å forbedre
sykkeldelen av OpenStreetmap i samarbeid med kommunen, og annonsere
donasjonen som del av annonseringen av denne samlingen.

Planen er å samle OSM-ere og sykkelinteresserte (kontakte
Sykkelistenes landsforening), og bruke en dag til å samle inn korrekt
informasjon om sykkelveiene og ruter i Oslo.  En kan f.eks. sykle opp
sykkelruter og sjekke at de er korrekt registrert i OSM, og notere
hvor sykkelveier ikke fungerer etter planen.  Oslo stiller med
sykkelrelevante kartdata og finansierer bevertning til deltagerne, og
vi stiller med folk og kompetanse.

Sverre har sagt seg villig til å delta i å organisere en slik
kartleggings-samling, men det trengs en to-tre flere.  Noen frivillige
som er interessert i sykling og OSM i Oslo?

Det hadde vært fint om sykkelrutedataene som kommer fra Oslo var
importert i OSM i forkant.

Vennlig hilsen,