[NUUG kart] Kartografi turkart

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Mon Jun 20 13:43:37 CEST 2011

Gorm E. Johnsen wrote on 20.06.2011 01:22:27:

Å merke de med 'DNT sommer' o.l. er en god ide, men det må være i tillegg
til de andre taggene. Det er mange andre stier enn DNT sine som er
interessante å ha på kartet som merkede. I tillegg vil særnorske tagger
skape problemer for utenlandske rendrere, og det bør vi unngå.

Og så er det slik at om ting er tagget feil så er det bedre å rette dette
enn å legge på masse ekstra tagger i et forsøk på å rette opp. Om en sti
og skiløype går i samme trasse så skal ikke marked_trail=red brukes fordi
merkingen er til skiløypa og ikke til stien. Slik har iallefall jeg tolket
dette.

-Sverre