[NUUG kart] Kan Se Eiendom brukes som datakilde for OpenStreetmap?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Fri Jun 24 14:34:41 CEST 2011

Forrige torsdag lanserte kartverket tjenesten Se Eiendom, som gir
innsyn i eiendomsgrenser og informasjon registrert i Matrikkelen om
hver eiendom.  Den ser veldig nyttig ut, og kan f.eks. brukes til å
gjenskape kommunegrensene.  Har skrevet litt om dette på

Så vidt jeg kan se er det ikke dokumentert noen bruksvilkår til
tjenesten, så jeg er litt i tvil om vi kan importere data derivert
derfra i OpenStreetmap, eller bruke den til å korrigere
grenseinformasjon i OpenStreetmap.  Hva tror dere?

Vennlig hilsen,