[NUUG kart] Hvorfor er E18 en trunk road og ikke en motorway?

Helge Hafting helge.hafting at hist.no
Tue Jun 28 14:10:55 CEST 2011

On 27. juni 2011 21:34, Vidar Gundersen wrote:

> Og hvis vi ser dette skiltet, hva tagges veien som?
> http://www.vegvesen.no/_attachment/106654/binary/180367

Det er en motorvei klasse A.

Altså: Kun motorisert trafikk, men til forskjell fra kl. B kan du
oppleve både møtende trafikk og kryssende vei (i samme plan.)

Så det er en motorvei, men spørsmålet er om en OSM-motorvei egentlig
forventes å være klasse B, altså minst 4 felt, midtdeler så du ikke
møter noen, og veikryss lages alltid med bro og av/påkjøringsfiler.

Jeg la en gang inn en kl.A vei som motorway, men det ble rettet til
trunk. Så da er det vel highway=trunk,bicycle=no,foot=no som gjelder.

Helge Hafting