[NUUG kart] Hvorfor er E18 en trunk road og ikke en motorway?

Trond Michelsen trondmm-nuug at crusaders.no
Tue Jun 28 18:11:57 CEST 2011

On Tue, Jun 28, 2011 at 06:02:07PM +0200, Trond Michelsen wrote:
> Hvis jeg har forstått det rett, så er "trunk" stamvei.

Og nå så jeg akkurat at Wikipedia kan fortelle at begrepet "stamvei"
forsvant 1. januar 2010, og at det er erstattet med "riksvei"
(dvs. alle riksveier som ikke var stamveier ble nedgradert til
fylkesveier). Mao. så kan vel "trunk" brukes på samtlige riks- og
europaveier i landet?

Eller skilles det på hovedveier og forbindelsesveier også?

--
Trond Michelsen