[NUUG kart] fyrlykter

Håkon Stordahl hakon at stordahl.org
Mon Mar 28 22:27:21 CEST 2011

Petter Reinholdtsen <pere at hungry.com> writes:

> [Vidar Gundersen]
>
> Hurra.  Ser dog at importen ikke har nådd Oslofjorden ennå.  Tittet
> etter fyrlykta utenfor Revierhavnen Kro uten å finne den.

Følgende oppdatering dekker også Oslofjorden:

Jeg er ikke kjent i området, men jeg tror fyret du sikter til
er dette:

http://www.openstreetmap.org/browse/node/1211582092

(Altså et stykke unna der det faktisk står.)

Fyrene som er importert vil ikke rendres på grunn av manglende tagging
(man_made=lighthouse), noe jeg synes virker rimelig inntil man klarer å
forbedre posisjonsnøyktigheten. (Mulig at de etterhvert vil vises i mer
spesialiserte kart, f.eks. OpenSeaMap, men jeg veit ikke.)