[NUUG kart] Webkameraer hos Statens vegvesen

Håkon Stordahl hakon at stordahl.org
Fri Nov 4 17:41:02 CET 2011

On Fri,  4 Nov 2011 09:48:53 +0100, Øyvind Hanssen wrote:
> Men det er en ting som slår meg: I Troms og Finnmark er 70-80% av kameraene
> ute av drift. Ikke så galt i resten av landet. Også når det gjelder endel av
> de andre offentlige dataene som gjøres tilgjengelig ser jeg det kan det
> være behov for kvalitetssikring. Ikke alt er brukbart.

Ja, og som nevnt, er også de oppgitte posisjonene til noen av kameraene
veldig unøyaktige. Såvidt jeg husker så har jeg sett i hvertfall et par
der avviket er rundt 70 m, og et par der det er over 1 km. Har noen
rettelser som jeg ikke har fått lagt inn i OSM ennå, skal prøve å få
gjort det snart. Sender dem vel også til Vegvesenet i tilfelle de er
interessert.