[NUUG kart] Overgang til ODbL

Håkon Stordahl hakon at stordahl.org
Sun Nov 20 18:24:20 CET 2011

Hallo. Det ser ut til at det nå er bestemt en dato for siste fase i
overgangen til ODbL:

http://blog.osmfoundation.org/2011/11/16/odbl-progress/

Lista http://odbl.de/norway.html viser at det er endel brukere som ikke
har akseptert de nye betingelsene vedrørende ODbL. Slik jeg forstår det
vil bidrag fra disse brukerne på en eller annen måte bli fjernet fra OSM
innen denne datoen, selv om jeg ikke har klart å finne ut nøyaktig hva
som er kriteriene for sletting.

Så jeg bare lurte på om det er noen som har forsøkt å ta kontakt med
disse. Jeg har egentlig ingen store ambisjoner om å gjøre dette selv,
men tenkte mest på qwem som tydeligvis har lagt inn ganske mye data.
Denne brukeren har blant annet lagt inn en god del vann, og jeg har
brukt litt tid på å forbedre noen av dem, så det ville være litt
irriterende om de ble sletta.