[NUUG kart] Bussruter; tilgjengelig info og hvordan tagge?

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Tue Apr 24 09:50:11 CEST 2012

On Tue, Apr 24, 2012 at 9:40 AM, Mats Taraldsvik
<mats.taraldsvik at gmail.com> wrote:

> Jeg ser at de rutene jeg husker (81A, 81B) som går over Tømteveien,
> Sofiemyr, ligger i oversikten din, men uten holdeplasser. Noen spesielle
> regler jeg trenger å tenke på når jeg retter opp dette, eller følger det
> internasjonal (les: osm-wiki, routes) norm?

Ja, les litt og gjør det etter beste evne.
Holdeplassene kan tagges med role=stop, evt role=forward:stop,
role=backward:stop eller lignende (det må sjekkes). Nylig har noen
foreslått et nytt skjema public_transport=* som jeg ikke har satt meg
inn i enda. http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Buses